Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Breaking Dawn & Ruby Tuesday

Publicerad 2012-12-01 19:27:50 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Hallå där!
 
Ännu en jobbvecka har passerat och även den här helgen innehåller fullt med aktiviteter. Smyg startade helgen i torsdags med Olivia då vi stack iväg till the Bridgewater mall där det blev bio för fulla muggar. Upplevede för första gången dine-in cinema, riktigt häftigt. Dock skippade jag middagen då jag redan käkat hemma, men efterrätt blev det minsann och vilken sådan! Beställde in en morotskaka som kan ha varit den godaste jag någonsin haft. Hade sedan tidigare min favorit från Starbucks som jag käkade en natt på rhodos på studentresan, men tror nästan att den har var snäppet godare. Blev självklart popcorn också. Det häftiga med det hela var att man under hela filmen hade full service från en personlig servitör! Så vilken film blev det då? Jo det var ju självklart dags för sista delen i twilight serien, sent för att vara mig jag vet, men det var inte så lämpligt mitt i en massiv flytt. Kan säga att jag tyckte att den var så bra att jag och två tjejer sticker iväg och ser den ikväll igen.
 
Igår kväll hämtade Emma upp mig och vi stack och mötte upp en av hennes kompisar på Ruby Tuesday i Clearview och även där fick det bli en helt otrolig efterrätt. Denna gången blev det en mustig choklad vulkan med vaniljglass. Så gott.
 
Jag menar, kolla bara in den där morotskakan i bakgrunden? (lånad bild från google)
Foajén till bion ser ju minst sagt mycket mer välkommnande ut än SFs hemma i Sverige. Här stannar man gärna kvar länge, inte bara för att beställa eller köpa biljetter. (lånad bild från google)
båda bilderna är ifrån foajén till bion i bridgewater (bild lånad ifrån google)
Ruby Tuesday gjorde mig inte heller besviken med deras grymma choklad desert (bild lånad från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela