Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

City med värdfamiljen

Publicerad 2012-12-29 04:05:15 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Kan ju börja med att säga att vi hade det så otroligt bra! Detta var alltså fredag till lördag helgen innan jul och vi åkte in främst för att gå till radio city och se deras årliga christmas spectacle. Riktigt häftigt att få se och det var otroligt bra! Käkade även på vad kan ha varit det bästa stekhuset någonsin, precis runt hörnet från radio city och rockefeller center. Mumma. Vi hann även se trädet(ännu en gång för mig) men inte var det mindre roligt den här gången, älskar hela julkänslan som finns i new york, något man måste uppleva!!

Vi passade även på att sticka upp till central park och ta en horse and buggy ride vilket var så otroligt mysigt i mörkret med alla upplysta skyskrapor. Åh vad jag älskar den här staden!
Entré radio city
grymt duktiga och synkronerade
the rockettes
Sjukt snyggt gjort och ja, det är levande personer(och får)
mina underbara värdbarn!
Reagan med den bästa värdpappan man kan önska sig
sjukaste leksaksbutiken jag varit i någonsin
det kända pianot Tom Hanks sprang runt på när han var liten, riktigt kul!
central park
ganska grym utsikt från våran suite på hotellet på 7th avenue, precis vid Madison Square Garden
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela