Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Ett par timmar på IKEA

Publicerad 2012-12-08 05:45:58 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Härliga underbara Ikea, när kommer man någonsin få nog av detta underverk? Idag stack jag och Olivia iväg dit och plockade på oss lite härlig julkänsla. När man varken har snö eller minus grader får man fixa den på annat håll, slutade med att jag kom hem ganska mycket fattigare, men med mycket högre julkänlsa. Nu hänger det så fint en julstjärna i ena av mina fönster och massvis av ljus i hela rummet. Fick även med med pepparkaksdeg(vilket inte verkar existera färsk här, antingen köper du dina pepparkakor eller gör en deg från en mix), glögg, julmust, pepparkakshus och päron cider. Hade varit i himmelriket om det hade funnits äppelcider..
 
Råkade dock glömma degen i Olivias bil så fick så snällt åka tillbaka till henne och hämta den(en timmes körning fram och tillbaka) då jag lovat tjejerna att vi skulle baka pepparkakor. Mind note: lova aldrig något, någonsin. Nej så farligt var det inte, vi gjorde det till en trevlig utflykt! Sen blev det julbak för fulla muggar med pepparkakor och dekorering av pepparkakshus. Tyvärr glömde jag utav den första plåten av pepparkakor i ugnen medan jag var tvungen att fokusera på tjejerna och frosting till pepparkakshuset.. Kan säga att de var svarta när jag kom ihåg dem.
 
Så hoppas att det går bättre nästa gång!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-12-11 20:57:01

Vad mysigt det ser ut....jag kommer sakna baket i år...vilken tur att Ikea finns😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela