Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Jul x2

Publicerad 2012-12-29 18:15:26 i Au pair - Livet i USA,

Som alla vet så firas alltså jul här på juldagen men som tur var så är min värdmamma halv tysk, så jag fick även fira jul på julafton! På Julafton firade vi alltså med min värdmammas familj hemma hos mormorn och morfadern, vi hade det supermysigt, åt gott och bara myste tillsammans. När vi kom hem var det dags att baka kakor som skulle ställas ut till tomten, så kul att få uppleva det som inte är samma som hemma!
 
Juldagen började så tidigt som halv sju då det var dags för julklappsöppning(barnen hade redan varit uppe i en timme) Har inte sett så mycket julklappar sen mormor levde och öste presenter på oss barnbarn. Även jag fick mig en hel del klappar, jag fick kläder ifrån min favorit affär abercrombie & fitch, massa olika exklusiva te sorter, godis, pengar, och ännu mera pengar, giftcards, smycken etc etc.. Blev riktigt bortskämd!
 
Sen var det dags att åka iväg till farmorn och farfadern där min värdpappas släkt höll hus. Där var det julfirande på högt italienskt vis med ett julbord som hade allt som representerar italien. Även där var det hög mysfaktor med mycket skratt och board games.
 
tjejerna fick en hel del kan man ju lugnt säga, det här är bara mjukisdjuen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela