Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Lucia

Publicerad 2012-12-14 14:36:10 i Allmänt, Au pair - Livet som au pair,

Gårdagen spenderades på ett otroligt osvenskt sätt. Här var det nämligen ingen skymt av underbara lussebullar eller lucia tåg. Var lite tråkigt faktiskt, hade tänkt att baka lussebullar själv men hade inte skaffat saffran. Och sen tänkte jag att jag lika gärna kunde skippa onyttigheterna, men är säker på att det får bli ett bak nästa vecka. Hade hoppats på att jag kunde gå på lucia tåget i nyc i helgen, men hann inte få tag i en biljett. Är säker på att det kommer vara ett så mycket bättre lucia tåg än det ni hade hemma i sverige iår. Jag vet inte riktigt vad jag säga.. Jag är allt för hip hop osv osv, men inte ska det beblandas med lucia och sveriges traditioner. Helt absurt att detta ens gick till sändning för att representera en mångkulturell nation. Traditioner är traditioner, de ska hållas vid.
 
Fick jag säga min åsikt också.

Idag blir det en försiktig träning, tror det får bli kondition idag, har träningsvärk från gårdagens två pass! Får även sluta ett par timmar tidigare idag så jag kan ladda för att jobba kvällen också. Jobb jobb jobb, men förhoppningsvis kan jag ta mig in till nyc ihelgen, om det inte är för kallt eller regn.
Ni får er en gammal bild på mig och min kära granne hemma i la Suede, riktigt gammal

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela