Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Underbara värdfamilj

Publicerad 2012-12-12 01:33:58 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Hallå där!
 
förlåt för att jag inte la in ett inlägg igår, men det har varit fullt upp i ett par dagar nu.. Tänkte iallafall tillägna ett helt inlägg till min underbara värdfamilj, kunde inte fått en bättre familj, spelar liksom ingen roll om tjejerna får sina hysteri attacker, lika underbara at the end of the day.

Hasr glömt att visa er en del saker. Tror det var förra veckan jag fick hela köret. Det började med att jag kom in i tv rummet dag och det hängde en extra christmas stocking på the fireplace. Mina värdföräldrar har alltså fixat en till mig, och inte vilken som helst, utan en speciellt för mig! Ett par dagar senare hade min värdmammas föräldrar varit förbi och lämnat en massa julgrejer till barnen, de hade köpt julkalendrar till var och en. Och eftersom deras kära mormor är tysk så är det en tradition som vi delar, så hon hade så snällt köpt en till mig med! Tror faktiskt att vi pratade om sådana sist vi sågs, så mysigt att hon la det på minnet! :)
 
Sist men inte minst så kommer mina värdföräldrar hem med fetaste buketten rosor i helgen och säger att farmor tänkte att Linnéa skulle gilla dessa.. Jisses, jag trivs allt bra i den här familjen.. No worries mami och papi!
 
Och juste! tänkte bara put it out there; i februari sticker jag till Mexico. Jepp. Underbara värdfamilj!
 
självklart har boo-boo en alldeles egen stocking
dock råkade min vara en storlek större än alla andras, så nu förväntar jag mig får mest julklappar i den..
tyvärr smakar inte chokladen lika gott här i amerikat som den gör hemma, men det är lika mysigt med en kalender ändå. Och här gäller det att ha namn på sin, annars ryker chokladen!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-12-12 02:09:27

Härligt Linnea! :)
Låter som att du har det hur bra som helst. . . Kram Sofia

Svar: det har jag verkligen :) kram
Linnéa

Postat av: Farsan

Publicerad 2012-12-13 15:09:49

Kul att du trivs och även håller igång med din träning! Här är fortfarande kallt, - 15 gr på nätterna. Till helgen slår det om till 0.
Glad Lucia. Kram.

Svar: burr! Vi ligger fortfarande på plussidan här borta. Såg även det hemska lucia tåget från svts sändning, jösses. kram
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela