Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

14 days in the United freakin States

Publicerad 2012-11-19 18:20:54 i Allmänt, Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Idag är det alltså exakt 14 dagar sedan jag stog på Arlanda och sa mina farväl till papi och Alex. Har gått otroligt fort, men antar att det är något man inte kan ta in förens man själv står här. Lyckades försova mig idag också, hade inte ens hört alarmet så ungefär tjugo minuter efter asatt sitt knackade min värdpappa på dörren och väckte mig.. Som tur var så var han väldigt förstående och inte det minsta arg eller irriterad. Let's pray to the gods att jag inte lyckas försova mig igen.. Jag är ju ändå tjejernas väckarklocka i princip.
 
Nu ligger jag iallafall i min härliga säng och försöker se på en film, men musik och facebook lockar ofta så det är inte särskilt mycket film tittande för min del.. Har även hunnit med att skypea med la familia.. Dock jobbade papi, så det fick bli mami, Alex och Robin. Hängde kvar i luren med mina bröder ganska länge efteråt också!
vad tror ni att jag har i den lådan? Förhoppningsvis orkar jag ta tummen ur och fota med systemkameran idag, annars lägger jag upp en inlägg imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela