Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Cheesecake Factory

Publicerad 2012-11-19 17:53:40 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Mat - topp betyg
Cheesecake - yum
Service - Come on!
 
Min livs första upplevelse av Cheesecake factory och jag måste medge att det var lika gott som jag förväntade mig att det skulle vara. Det var faktiskt min kära kusin som beställde åt mig ifrån Sverige, det fick bli en combo; Chicken Madeira & Steak Diane. Oh my god. Steken var bland de godaste jag haft, jeez! Kycklingen var också god, men jag älskade steak Diane. Enda problemet var att jag inte kunde äta lika mycket som jag önskar att jag kunde, men det betyder att jag får käka kyckling till lunch idag. Cheesecaken då.. Jo visst var den god! Det endan jag inte kan förstå i det här service minded landet är hur det inte kan fungera smidigt när ett gäng ska splitta på notan. Inte kunde vi bara betala för vår del, nej här skulle notan delas upp i fem för att VI skulle räkna ut vad var person för sig skulle betala. Sjukt besviken, för inte ens när vi fick göra allt arbete kunde de inte föra det smidigt och enkelt. Herregud.
 
Min kära nyfunna vän från Peru
de fina Thailändskorna i min cluster
Också en relativt ny au pair, tyska!
look at that beauty..
Birthday girl från Brasilien

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-19 20:04:59

Jag får cravings bara jag ser bilden. Tror till och med att jag drömde om maten inatt. Haft sådana förhoppningar om att du skulle tycka det är lika gott som jag. Mission accomplished?

Svar: ser man på! Jo absolut. Men jag tror faktiskt att jag gillade maten mer än cheesecaken..
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela