Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Exhausted

Publicerad 2012-11-24 09:30:00 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Efter en extremt lång natt och dag ligger jag nu i sängen och är redo att somna, klockan är alltså halv tio.. Det hela började med att jag åkte iväg till barnens kusin som bjudit med mig ut. Riktigt trevlig kille! Förfestade med ett gäng killar hemma hos honom och vi hade det väldigt roligt to say the least. Självklart var de typiska amerikanska influenserna där, som the beer keg, den amerikanska macho killen, the jocks, ja, you know the story. Hela stereotypen blev bara ännu mer confirmed när vi väl kom till festen. Herregud, det var hela köret. De röda plastglasen, ännu mera beer kegs, musiken, beer pong. Man kan ju säga att versionen vi har i Sverige av beer pong är en beta version minst sagt.. Här är det turneringar med pengar i potten och med riktiga regler. Hur roligt som helst och de spelas i par.
 
Otroligt roligt att fått uppleva och tänker att vi drämde in hemma hos Mikie runt halv fyra, sen sov vi gott kan jag lova! Dock inte långvarigt för runt sju var det dags för mig att sticka hemåt för att möta upp Emma och sedan åka in till nyc! Allt jag kan säga om det just nu är oh my god, vilken jäkla stad.

SLEEP TIGHT(dock sover ni nog redan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela