Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Getting them nails done

Publicerad 2012-11-11 19:16:00 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

 
Söndagen började med att Claudia, jag och tjejerna satte oss i the van, som kommer vara min bil det kommande året. Det var jag som satt i förarsätet(dock har jag kört runt lite i områden häromkring redan) och det kändes något ovant. Det där med automat är kanske inte så enkelt när man har kört runt med växelspak och koppling i ett och ett halvt år.. Men påväg hem från the supermarket, som verkligen var super på alla sätt och vis, kände jag mig mycket säkrare i körningen så det gick som smort. 
 
Ett par timmar senare skulle Claudia iväg och fixa sina naglar, så jag och tjejerna följde med. De tog självklart en färg för varje nagel medan jag nöjde mig med en färg för alla fingrar. Jag körde på en peachy och höstig färg eftesom det är gel så de håller riktigt länge, så kände inte riktigt för en rosa färg som jag annars ofta kör på.. 
 
Nu står pizza på schemat och imorgon är det dags för min första officiella jobbdag! Wish me luck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela