Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Gifts

Publicerad 2012-11-10 03:57:54 i Au pair - Livet i USA,

Nu har jag äntligen fått ge mina små presenter till min värdfamilj. Idag är det Declans födelsedag så hade egentligen tänkt att ge alla sina presenter imorgon.. Men tjejerna kom in i mitt rum idag och fick syn på en hög av presenter och skulle självklart höra vilka de var till.. Och efter det tog det inte många timmar innan de sprang till Declan och frågade om det var ok om alla kunde få öppna sina presenter idag, vilket det var! 
 
Tjejerna blev superglada för sina små mjukbjörnar(jag driver inte, de är det mjukaste du kan tänka dig) och döpte dem illa kvickt. Killarna verkade väldigt nöjda med sina sverigetröjor, där tänkte jag som så att eftersom de älskar de amerikanska sporterna, så fick sverigetröjorna representera den största sporten i sverige; fotboll! Mina värdföräldrar fick tillsammans en aladdin ask och en bok som heter 'ett år i sverige' med en massa bilder och info om oss svenskar.. Mycket uppskattat! Sen fick alla barnen självklart godis också.
 
Har precis kommit hem från en japansk restaurang som kallas hibachi.. Ni vet de där restaurangerna där man har en privat kock vid borden och där de lagar maten framför en och det är massa eld osv osv..? Superhäftig upplevelse och nu luktar hela jag matos men om det var värt det! Nudlarna kan vara de godaste jag någonsin haft och för att inte tala om the shrimps. Sen fick jag även smaka på en av sönernas NY steak och min värdpappas filet mignon, om den var god! Kan dock inte riktigt smälta hur mycket mat du faktiskt får här borta, det är sjukt. Fick pressa ordentligt, dels för att det var otroligt gott och dels för att jag inte hade mage till att lämna för mycket på tallriken.
 
tjejerna upplevde smaken på bilarna på ett sätt som jag aldrig kunnat tänka om dem, de fick ett stark nej av C..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela