Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Ingen skymt av regn så långt ögat når

Publicerad 2012-11-21 20:43:58 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Hallå mina fina svenskar!
 
Vet inte riktigt var det är för speciellt idag, men jag känner mig extra glad! Var inte speciellt glad i morse när klockan ringde som vanligt 0630, men nu när jag har haft 6 timmar för mig själv så har mitt humör knappats upp ordentligt.
 
Enligt schemat skulle jag ha börjat jobba vid tolv då tjejerna har halvdag idag eftersom det är thanksgiving imorgon, men sitter fortfarande här hemma utan tjejer. Killarna kom hem för en kvart sen kanske, men det tog Aidan tio minuter så var har ut ur dörren igen och iväg mot en kompis. Så det är alltså jag och Declan hemma och han klarar sig allt utan mig, så därför har jag ännu en stund över. Claudia(min hostmom) volunterade i Reagans klass idag när de hade en thanksgiving feast, så hon har tagit med tjejerna ut nu efter skolan, tror det var lunch som stod på schemat. Jag får helt enkelt se när det är dags att börja jobba igen..
 
Imorgon är det alltså dags för Thanksgiving, och det ska bli så otroligt spännande att få uppleva det på riktigt, alltså inte som en svensk på semester utan i en amerikansk familj! Jag tror nog att jag kanske bakar något svenskt att tillföra på bordet(om det finns grejer för det i huset) Chance kom hem för en stund sedan med vad jag upplevde som en extremt stor Turkey, men tydligen är det en normal stor sådan, och de har även haft större än så andra år. Nog har allt storleken en betydelse här i staterna..
 
Kom även att tänka på något som är väldigt fascinerande för mig som svensk.. Det har inte regnat en dag sedan jag kom hit till USA. På riktigt, 16 dagar utan regn mitt under hösten. Har nog aldrig hänt i Sverige, kan inte vara mer tacksam för att vakna upp till solsken varje dag!
 
Det enda som saknas just nu är den härliga sommarbrännan och det superfina solblekta håret..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela