Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Next stop: New York

Publicerad 2012-11-05 03:02:00 i Allmänt,

Nu har det blivit dags att lämna lilla Kil för något större, mer händelserikt och något mer. Jag ska till USA. Äntligen ska jag sätta mig på det där planet som jag så länge drömt om att få sitta på, att få stiga av planet och skapa ett liv på andra sidan atlanten. För ett tag iallafall!
 
Nu är klockan alltså drygt tre och snart sätter vi oss i den vita volvon som är så fint parkerad här utanför huset. Huset som jag växt upp i, som det gått max en månad sen jag såg det sist någonsin. Nu ska jag lämna det bakom mig för ett år. Den här helgen har varit fylld av 'sista' för ett tag och nu förstår jag verkligen att det bär av. Jag ska få åka iväg som jag drömt om sen jag var typ 10 år. Nu åker jag!
 
Planen är att möta Tiffany på arlanda runt sju för att sen ta oss vidare mot USA! Tiffany är som sagt tjejen som också åker med au pair in America, så vi flyger tillsammans! Planet lyfter klockan nio idag, finner jag någon tid så ger jag er en sista uppdatering på flygplatsen. Annars hörs vi när jag nått andra sidan av atlanten. Sjukt.
 
KRAM PÅ ER ALLIHOPA och glöm inte att ni enkelt tar er till mitt skype konto här i bloggen!
Vill också ge en extra kram till mina absolut bästa vänner som verkligen är glada för min skull. Längtar redan tills vi ses när ni kommer och hälsar på godingar. 

Kommentarer

Postat av: Issaa

Publicerad 2012-11-05 03:09:22

wihhoo nu börjar äventyret:)
Hör av dig när du är framme och kommit iordning så får vi hänga i New York tillsammans! Kram:)

Svar: wiiiiie! äntligen kan jag svara på alla kommentarerna när min snälla hostdad fixade en datasladd till mig! Ligger just nu i min säng i New Jersey och känner att detta lätt kan vara mitt rum i ett år.. kraam :)
Linnéa

Postat av: Freja

Publicerad 2012-11-05 05:07:33

SKA BLI SA KUL FOR DIG!!!! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det inte kommer bli nagra problem for dig nu med tanke pa stormen. Skulle vara sa hemskt. Lycka till med flygen och allt!!! SNART AR VI I SAMMA LAND!!!!

Svar: thank you thank you thank youu. Allt gick som smort och nu ligger jag i sängen hemma hos min värdfamilj, känns grymt bra!
Linnéa

Postat av: Julia

Publicerad 2012-11-05 22:33:53

Jag har ångrat mig. Nu jäklar äter du mer än en munk åt mig där borta tills jag kommer och kan ta över. (Efter du kört driven på mcdonalds kan du väl ta svängen förbi dunkin' donuts). Kan vi inte säga 1 munk/månad??

Svar: kan säga dig att jag käkade en munk(bara för din skull) på dunkin' dounuts på flygplatsen. Kan inte riktigt förstå din hysteri.. Men fråga mig om ungefär ett år när jag ser ut som ett monster(tror på riktigt att jag redan gått upp typ sju kilo).
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela