Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

NYC och känguru

Publicerad 2012-11-25 18:55:39 i Allmänt, Au pair - Livet i USA,

Jag tror ärligt talat inte att jag kan beskriva hur jag känner om staden i ord. Älska är inte nog, underbart är inte nog, otroligt är inte heller nog. Tror jag låter bilderna säga sitt.
 
Kan dock berätta att vi gick en hel del, började från Pennstation för att direkt käka lunch på The Australian. Åt för första gången i mitt liv känguru och jösses vad gott det var! Knallade sedan vidare mot Rockefeller och påvägen dit hann vi förbi biblioteket och Grand central station. Sist men absolut inte minst tog vi turen förbi Times Square med alla häftiga butiker och ljus. Fick även chansen att prova på New Yorks häftiga tunnelbane system. Helt perfekt stad, med sin egna lukt, känsla, utseende och intryck.
 

Kommentarer

Postat av: Farsan

Publicerad 2012-11-26 15:42:07

Härliga bilder. Kul att du trivs och att du gillar NYC.
Allt verkar storslaget.

Svar: det är det verkligen också papi!
Linnéa

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-11-26 23:06:03

Hääääftigt!! Det ser helt fantastiskt ut på bilderna....vilken upplevelse gumman....det är nog den bästa av städer då👏👍🗽
Kramizzzz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela