Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Orientation

Publicerad 2012-11-14 02:39:58 i Au pair - Livet som au pair,

Jag har försökt skjuta på det här inlägget så mycket jag kunnat om jag ska vara ärlig, just för att det krävs både tid och ork. Dock sitter jag här, när jag är som tröttast och inte egentligen känner för att blogga och skriver inlägget. Tänkte alltså äntligen lägga upp lite om orientation dagarna i Stamford, Connecticut.
 
Allt började som sagt på måndag kväll, då vi i princip fick en introduktion och våra rumsnycklar. Alla började genast leta upp sina rumskompisar medan jag stod där själv och inte hittade min match. Jag tänkte att det var lika bra att jag knallade upp till rummet och se vilka som var där, och möttes av ett tomt rum. I got to pick beds! Två massiva sängar och ett superhärligt och fräsht rum, dock inga rumskamrater. Det dröjde kanske två timmar tills jag hörde en försiktig knackning på dörren - kompis nr 1, en kinesisk tjej som var supergullig. Kvällen kom mot sitt slut och vi la oss i var sin säng, blir sedan väckta runt halv två på natten då en annan tjej kommer inknallandes. Vi är alltså tre på två sängar. Denna gången var det en fransyska. Måste medge att det var otroligt svårt att prata med båda två, man förstod knappt vad de försökte säga.. 
 
Anyhow, tänker inte berätta allt i detalj. Summa summarum så träffade jag iallafall två superhärliga britter och en australienare som det klickade med! Hängde även med Tiffany(den andra svensken) och Diandra, en italienare. Kommer definitvt sakna de här tjejerna så det får bli att möta upp dem någonstans i landet, vad sägs om miami? Yes please. 
 
the greatest au pairs of the bunch! Australia, Britain, Sweden, Britain and Italy
a sea of suitcases on the 4th day.. 
my pretty pretty aussie friend

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela