Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Thanksgiving

Publicerad 2012-11-28 03:47:15 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Hur ska detta gå? Känner redan hur det skaver mellan mig och bloggen, hur ska jag kunna hålla uppe detta? Självklart tycker jag att det är jättekul att kunna dela mina upplevelser med er, men när jag inte jobbar så är jag antingen väldigt trött eller har annat för mig, typ som att spela the game of life med tjejerna. Herregud, har ingen aning om hur många gånger jag har spelat det spelet de senaste veckorna, sjukt många iallafall.
 
Tänkte iallafall anstränga mig lite och skriva ett par inlägg som ni kan läsa när ni vaknar imorgon, klockan är nämligen runt halv fyra hos er..
 
Thanksgiving var minst sagt en upplevelse och något som alla borde uppleva. Det är precis som i filmerna där familjer samlas och det finns mat så långt ögat når. Vi startade vår thanksgiving runt åtta på morgonen då det var hög tid att skicka kalkonen in i ugnen. Efter det gick allt i en väldig fart och plötsligt var Claudias föräldrar här och det var dags att hugga in. Ingen idé att jag försöker förklara hur god maten var, men jag tror att ni kan föreställa er om jag säger att vi alla gick in i en mat koma. Tydligen innehåller även kalkon en amino syra som vi reagerar mot, vi blir trötta. Så det var inte bara all mat utan faktiskt kalkonen i sig som gör oss trötta efter en thanksgiving middag.
 
Anyhow, efter middagen var det dags för desert, jag var faktiskt duktig nog själv att baka ett litet svenskt recept. Dock smakade det inte ri
 
ktigt som hemma, för här har de vaniljsocker som extrakt, vilket var väldigt starkt.. Sen var det dags för oss att fara vidare till Chances familj och jesus vilken urmysig familj. De har de där härliga italienska about them, med massa kramar och kyssar och mycket 'babe','sweety' osv. Stötte även på ett gäng härliga kids i min ålder!
 
Slutbetyg: UNDER FREKIN' BART
 
turkeey
Reagan, Claudia, Caelan och mormor
Declan, Chance och Aidan. Min underbara värdfamilj!
Kalkonen ser stor ut i mina ögon, tydligen är det en avarage sized kalkon, de har minsann haft större än denna andra år.. wow
Kakao ser minsann inte ut som hemma, inte i burken heller vill jag lova. Det bara skriker socker om den, även om det påstås att det är 100% kakao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela