Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

The au pair life: day one

Publicerad 2012-11-12 18:12:00 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

I made it through the morning! Nejdå, jag ska allt säga er att det gick otroligt smidigt imorse! Antagligen för att barnen kände för att vara snälla mot mig dag ett.. Började iallafall dagen med att väcka tjejerna 0630 och sen var det dags för frukost och packande av  lunch packs. När tjejerna knallade iväg till bussen med deras papi drog round 2 igång och det var dags att väcka killarna. Även här gällde frukost och lunch packs, och sen var det dags för skolbussen. När det var tomt i huset drog jag igång med att bädda deras sängar och samla ihop all tvätt för att sedan köra en maskin. Här borta slösar man minsann inte bort varken tid eller vatten genom att färgsortera, nej här har vi vita tvättar och 'resten tvättar'. Smidigt måste jag säga. 
 
Nu sitter jag i min massiva säng och lyssnar på musik och ordnar upp lite i mitt rum. Har fått upp mina sista detaljer från resväskan och de är nu påväg ner i källaren, shit jag ska verkligen bo här i ett år! Jag har en så underlig känsla, för jag trivs så otroligt bra här och jag känner mig inte alls som en inkräktare, men samtidigt kan jag inte fatta att jag ska vara kvar här i ett år! Sjukt härligt. 
 
Skype-ade föresten med min kära broder häromdagen, mycket tevligt. Så nu är alltså jag och min skype up and running, så försök få det till en vana att logga in på skype så fort du är inne på datorn, så har vi en chans att prata ett slag med varandra! Jag är iallafall online så fort jag har möjlighet!
 
observera hur fint höstväder vi har här på andra sidan atlanten. Ena dagen snö andra dagen 14 grader och stor värmande sol!
Bästa fia tänker på allt hon minsann, nu kan jag tänka på min fina vän varje gång jag kommer in i mitt rum!
Och varje gång jag tittar i spegeln kommer jag komma ihåg vad som står i det gosiga vykortet jag fick med

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2012-11-13 13:32:18

Jag tvivlade aldrig på att du inte skulle fixa det, jobbet alltså. Det jag var lite orolig för var om du skulle trivas. Så skönt att höra att du trivs med familjen, hoppas allt fortsätter precis så bra som hittills. Hoppas vi kan höras snart...
Många kramar/ Mamma

Svar: kolla din mail. kram kram
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela