Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Water Bridge

Publicerad 2012-11-18 16:33:08 i Au pair - Livet i USA, Au pair - Livet som au pair,

Idag är planen som sagt att åka iväg till Water Bridge. Jag vet inte om jag har förklarat det här redan, men det är iallafall som så att jag bor ungefär 30 minuter därifrån. Det är även 30 minuter till det andra mallet jag var på härrom dagen, Rockaway. Rockaway ligger mot nordost och Bridgewater söder ut och något åt öst. Känns faktiskt väldigt bra att jag ligger emellan dem, för då har jag valet av vilket jag känner för att åka till. Dessa är alltså de största mallen här i närheten, annars finns det mall i varje liten ort i princip, dock utan vidare berusande butiker..
 
Igår kväll var det work time, men jag måste medge att det var nog det softaste jag varit med om. Började jobba runt sju, så jag och Caelan drog till med snuggle time och såg på Jessie på disney channel. Knappt en timme senare snarkade hon så sött brevid mig. Då tog jag mig tid att catcha up med Glee. Älskar att Kate Hudson är med i den senaste säsongen, gillar henne! 
 
Verkar nästan omöjligt att få tag i en pincett i det här landet(en med någorlunda kvalitet), så jag ger mig idag in på mitt sista försök att hitta en. Annars får det banne mig bli en sketen pincett från the dollar store som det inte går att plocka ett enda strå med, för mina buskiga bryn är inte ok någonstans. Senast jag var på nagelsalongen insisterade min vietnamenska att utföra bryn vaxning på mig.. 
 
Bjuder på en bild från orientation i Stamford, detta är en del av tjejerna som startade sin resa samtidigt som mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela