Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Friday night

Publicerad 2012-10-12 23:21:00 i Allmänt, Au pair - Förberedelser,

Bestämde mig efter vissa om och men för att ta en lugn kväll och ladda för att köra fullt ut imorgon! Imorgon står nämligen Björn Rosenström på schemat när han gästar våran älskade lilla pub här i kil(som förvandlas till en "klubb" när det är något speciellt). Sen har jag dessutom som jag nämnde i tidigare inlägg inte varit ute på superlänge så det ska bli jättekul! 
 
Sen har jag glömt att berätta att nu när datum är fastställt för när jag lyfter så har jag fått en del böcker att drömma mig bort i- senast idag då min kära morbror med sambo tog sig till värmlandsskogarna från Stockholm för helgen. En bonus blev även den eftertraktade Fifty Shades of Grey som jag inte tagit mig till att läsa än, roligt när morbror kommer hem! Det har ioförsig legat ett exemplar här i huset ett tag, dock på svenska, och de som känner mig är medvetna om att jag nästan aldrig läser översätta böcker längre. Jag tycker helt enkelt att de är bättre på orginal språket. Hade planerat att köpa triologin inför min långa flygresa, men nu när jag fick låna ettan  så tänkte jag mysa ner mig i sängen och ha riktig myskväll! Får spara tvåan och trean till flyget om jag gillar boken, det divideras ju mycket om dem och det är mycket delade åsikter. 
Fick somsagt Fifty Shades of Grey av morbror, men fick även "ett annat New York". Sen fick jag New York boken av mina fina kusiner Amanda och Julia. Superspännande det här och sitter och drömmer om hur jag snart kan besöka ställena jag ser!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela