Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

I wish I never looked, I wish I never touched, cause all the signs say that I should forget him

Publicerad 2012-10-12 18:47:00 i Allmänt, Au pair - Förberedelser,

Idag har jag finslipat min DS160 ansökan i visumet och stack även iväg till fotografen här i kil för att fixa ett visum foto. Fotot behövde både laddas upp på online ansökan (DS160), och även tas med till intervjun som ska sitta i visumet i mitt pass. Listan av to do-s blir mindre och mindre och nu väntar jag bara på Sevis och andra ansökningspapper som kommer per posten som ska färdigställa min ansökan! När dessa når min låda så kan jag äntligen boka in en tid hos ambassaden i Stockholm.
 
Hittat otroligt fin musik på sistone, en speciellt sitter fast innanför skallen. Men den har ju så fina lyrics! Förövrigt har jag suttit och konverterat över 200 låtar från youtube till mp3 format nu när jag ska flytta. För min spotify kommer ju inte fungera om jag inte betalar vilket jag inte vill.. Och eftersom spotify har varit min enda källa för musik i både dator och iphone de senaste tre åren så har jag en del att stå i kan jag säga. Men har ungefär hälften kvar nu, så det börjar arta sig!
 
Men det tänker jag inte spendera min fredagskväll med, nej roligare ska jag ha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela