Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Idiot banker

Publicerad 2012-10-11 18:46:00 i Allmänt, Au pair - Förberedelser,

Idag tog jag mig in till Karlstad för första gången på säkert två månader(sorgligt jag vet). Okej, kom direkt på mig själv med att ljuga. Var faktiskt i Karlstad förra veckan, men det var på kvällen och inte i city så det räknas inte!
 
Iallafall så stack jag in för att betala in avgiften på 1120:- för visumet. Började med att jag insåg att det enda stället i hela Karlstad som nu för tiden accepterar kontanthantering är handelsbanken. Fine tänkte jag, jag får knalla dit istället för till mitt käraste swedbank. Började bra med att skriva i blanketter och allt sånt där. Men sen, var redo att ta mig en nummerlapp, så står det att de numera har börjat med att NEKA de som inte är kunder hos handelsbanken kontanthantering. Herrejesus, det betyder att om man inte byter bank, så kan man inte numera som kund hos swedbank hantera kontanter på en bank. Jag dör bara av tanken, banker är ju till för att man ska kunna hantera sina pengar, alla sina pengar.
 
Summa summarum så fick jag inget viktigt gjort när jag tog tummen ur och åkte ifrån hålan. Det enda jag lyckades göra var att spendera lite pengar på sånt där tråkigt nödvändigt, ansiktsrengöring och ansiktscreme. Jag kommer iallafall bli fin i ansiktet efter den här lilla trippen! Ikväll står det yoga på schemat med käraste alex, får se hur vi klarar oss igenom detta!
 
kommer sakna den här staden ändå, fasen vad mysig den är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela