Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Ljuset i tunneln

Publicerad 2012-10-04 18:57:00 i Au pair - Matchning,

Hallå vänner!
 
Nu har det hänt en del här på au pair fronten. Tyvärr var jag tvungen att meddela match #2 att vi inte kunde fortsätta med en möjlig matchning. Detta då värdfamilj nr1 berättade att de var väldigt intresserade av att fortsätta med en matchning! OM jag blev glad! Har ju ända sedan jag såg deras profil haft en magkänsla som sagt att detta är en bra match, och om det är något jag lärt mig från både tidigare au pairer och organisationen så är det att man bör gå på sin magkänsla. Man kan ju egentligen aldrig veta hur det kommer bli utan det är ju faktiskt bara magkänslan som kan säga ja eller nej i en sån här situation, de kan ju vara hemska psykopater lika väl som underbara änglar.. Vi får helt enkelt ta det som det kommer när jag landar i staterna. Nu är jag alltså färdig att matcha för att börja skaffa visum och allt som krävs för att komma iväg.
 
Jag tror jag väntar något med att säga datum, det får bli lite av en överrasskning längre fram, how 'bout that! Kan meddela så mycket som att det är november månad som gäller, vilket känns helt otroligt bara det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela