Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Mail from the United States of America

Publicerad 2012-10-04 23:19:04 i Au pair - Förberedelser,

Fick precis en hel drös med mail från min community counselor i New Jersey. O hej vad det går undan nu! En massa information om vad jag krävs när jag väl är i New Jesey bla att jag kommer behöva ett amerikanskt körkort när jag kommer dit, vilket hon försäkrade mig skulle vara enkelt att fixa. Och förlåt, en community counselor är alltså den som har hand om min specifika 'cluster' som jag kommer hamna i; vilket i princip är den gruppen av au pairer i området jag tillhör. 
 
Helt plötsligt har allt gått från att vara så långt borta till att vara right around the corner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela