Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Match #2

Publicerad 2012-10-03 00:10:00 i Au pair - Matchning,

Trillade precis in en andra match på min profil! Skulle precis kika på mailen efter ett svar ifrån den första matchen men hade istället ett mail som bar på något annat: ytterligare en familj! Även denna gången gällde det en familj i New Jersey som verkar superhärliga och herregud vilka söta barn. Jag blir alldeles till mig så fort jag får se bilderna familjerna har lagt upp på sina profiler(jag tror jag börjar få lite au pair feber redan nu) Familjen var redo att ta emot en ny au pair 27 december vilket är betydligt senare än match nr 1 som skulle kunna vara redo för en ny match redan i november. 
 
City: South Orange
State: New Jersey
Children: 2
 
Även här ar barnen något äldre, vilket jag ser som positivt förvånansvärt nog, och de är 5 och 7 år gamla. Det är en pojke och en flicka som har en pappa som är amerikan och en mamma som ursprungligen kommer ifån Sverige. Det är här skon klämmer något om jag ska vara ärlig. Allt verkar super med familjen men det är just den detaljen att mamman är svensk och även talar svenska vilket barnen också kan. Jag kan tänka mig att det är mycket positivt med detta, då man säkert generellt kommer bättre överens med någon med samma nationalitet då man vuxit upp på liknande vis. Men samtidigt så åker jag till USA för att bo i en all american family som kan ge mig tillfället att lära mig hur det är i en amerikansk vardag. 
 
Ni kanske tycker att jag är dum, men det är ändå den lilla detaljen som fick mig att spontant känna kanske inte.. Men jag ska absolut ge familjen en chans! Vi skulle höras på telefon senare i veckan om jag var intresserad, vilket jag verkligen är!
 
Super exciting det här med matchning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela