Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Oktober

Publicerad 2012-10-01 11:30:41 i Allmänt, Au pair - Förberedelser,

I dag byter vi kalenderblad och börjar skriva oktober istället för september. Nu kan vi inte längre låtsas att hösten inte är här för nu går vi in i den andra höstmånaden och vintern närmar sig med stormsteg. Hade jag för ett år sen tänkt att jag skulle vara kvar i Sverige fortfarande? absolut inte. Men allt går inte alltid som man vill och det har jag verkligen fått uppleva under den här resan då jag konstant stött på hinder som förlängt processen. Och det är kanske så att jag får uppleva ännu en ruggigt svensk vinter innan det är min tur att fara här ifrån, och det får vara okej. För jag vet att vare sig det gäller imorgon eller om tre månader, så kommer jag ha en av de bästa upplevelserna i mitt liv att se fram emot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela