Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Placement Pack

Publicerad 2012-10-16 13:11:00 i Au pair - Förberedelser,

You have a package delivered!
 
Vaknade i morse av att telefonen ringer och DHL vill leverera ett paket. Äntligen tänkte jag då det egentligen skulle ha kommit inom 10 dagar. I paketet var självklart mina sista visum papper från Au Pair in Americas huvudkontor i London. Efter ett par timmars arbete med dessa(måste läsa mellan varenda liten rad) så sitter jag äntligen och ska boka tid till ambassaden i Stockholm. Problemet här då är 1) att det fanns ganska begränsat med platser och 2) man måste skriva ut bekräftelsen då jag måste ta med den på intervjun på ambassaden. Så jag sitter alltså här med ett dilemma. Jag måste boka tid för platserna försvinner ganska snabbt.. Men jag har ingen skrivare! Ganska jobbigt läge när man ser tiderna försvinna minut för minut. Men peppar peppar. Har ingen aning om vad som händer om jag inte skulle få en tid.. 
 
här har ni iallafall en del av pappershögen kommande au pairer får jobba med, och jag kan säga att det där bara är en del, de flesta visa papprena. Trodde aldrig att det skulle vara så mycket pappersarbete, men är det usa så är det usa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela