Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Snabba puckar

Publicerad 2012-10-05 20:30:41 i Au pair - Förberedelser,

Sitter just nu överlastad med visa information. Galet vad mycket pappersarbete jag har framför mig! Det var ju tidigare i veckan som vi bestämde oss för att matcha, men det var först i morse som jag hade blivit officiellt matchad då jag fick confirmation mail från både au pair in america och skandinaviska institutet. 

Jag är fortfarande förvånad över hur fort min matchningsprocess har gått. Jag trodde att det skulle ta lång tid innan jag överhuvudtaget fick någon match, och jag trodde dessutom att jag skulle tacka nej till flera familjer innan det kändes rätt. Men så blev det verkligen inte. Det tog knappt fyra dagar innan jag fick min första match och den har från första början gett en bra magkänsla. Jag måste erkänna att det faktum att det är fyra barn i familjen skrämde mig lite från början. Men efter att jag har pratat med värdmamman så förstod jag läget och känner mig väldigt bekväm i detta. Hey, jag kommer ju från en stor familj själv! Min första match blev också min värdfamilj, vem kunde tro att det skulle vara så enkelt? Skämt åsido så sitter jag nu här och inser att det enda som står emellan mig och usa är mitt visa. gosh. Både skrämmande och spännande!

tvättäkta google bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela