Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Stockholm bokat!

Publicerad 2012-10-17 12:03:00 i Au pair - Förberedelser,

Efter en hel del om och men igår så sitter jag iallafall med en tid på ambassaden idag. Jag är bokad 24 oktober, alltså nästa onsdag, klockan 09.00! Det är först nu det känns som att det banne mig närmar sig, jag menar visst, det är bara några veckor kvar.. Men det är nog att jag har svart på vitt att jag ska till ambassaden som får mig att inse att jag faktiskt kommer åka! 
 
Fick även en lista idag på mitt cluster med alla au pairers namn och information. Även när de anlände i USA. Känns sjukt overkligt men samtidigt kul! Såg på listan att det fanns en tjej till som bodde i lilla Long Valley som var från Australien så förhoppningsvis har hon tid och lust att visa mig runt till alla smultronställen där innan hon sticker hem. 
 
Idag blir det att kika in till Karlstad en sväng för att ordna det sista jag behöver för intervjun på onsdag, jag ska in till banken och få lite intyg. Tänkte även slå två flugor i en smäll och kila in på telia och dividera lite med dem om mina kvarstående abonnemang, har en känsla av att det inte kommer bli så lyckat kanske.. Har en tendens till att vara otroligt säker i tankarna innan jag kommer in, men inte få ut lika mycket när jag väl är där. Mes. Ska även skicka in mitt läkarintyg för en hälsoundersökning och ett polisregister till Skandinaviska Institutet. Bättre sent än aldrig.. Hoppas de ser det på samma vis, annars har jag ett problem!
 
Ha en fin dag allesammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela