Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Tvätt, svett och tårar

Publicerad 2012-10-26 16:20:06 i Allmänt, Au pair - Förberedelser,

Vaknade i morse och förstod för första gången att det är dags att ta tag i allt som behövs fixas innan jag sticker nu om tio dagar. Så jag började dagen med ett omöjligt mission: städa ur rummet här i huset. Man kan ju tänka att det inte skulle vara vidare svårt efter att jag redan flyttat ur det en gång när jag flyttade till lägenheten. Men herrejesus vad mycket bråte jag har. Började iallafall med att damma, damsuga och våttorka. Sedan insåg jag att det var dags att tvätta sofföverdragen(long overdue) så att det ser anständigt ut när mitt rum kommer användas som gästrum när jag är borta.
 
Nu kommer jag alltså till den jobbiga delen av det hela.. Dags att ta mig an garderoberna med allt från kläder och smycken till skor och väskor. Kan bara ana hur svårt jag kommer ha att välja ut mina favoriter som får följa med till USA..
 
fortfarande vit och fin under överdragen iallafall...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela