Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

America here I come, soon..

Publicerad 2012-09-19 22:21:00 i Au pair - Förberedelser,

Hej fina!
 
Hoppas inte att jag gör er för förvirrade med den tredje ändringen i bloggens utseende, men det tar lite tid att matcha ihop ett utseende som jag trivs med! 
 
Jag har helt glömt att updatera er om hur intervjun med SI gick som var inplanerad för igår tisdag! Det gick otroligt bra och att man ens har nervositet i kroppen inför detta är nu i retrospekt alldeles absurt! Redan i från start kändes det alldeles super avslappnat och härligt då jag möttes av en leende före detta au pair utanför ett supermysigt café i Örebros stadskärna. Båda kände sig fika sugna och jag körde på ett klassiskt val för mig som inte är kaffedrickande on a daily basis: chai latte. Kunde inte varit godare, nästan så att den toppade espresso houses, men bara nästan!
 
Anyhow, det var en supermysig fika som varade i ungefär två timmar där det varvades mellan skratt och frågor som tjejen behövde fråga mig om, superhärligt! Efter ett tag sattes jag framför hennes dator där jag skulle besvara 260 frågor som hade med visumet att göra, och oh my god vad drygt det var! 260 sant eller falskt frågor som 30% var exakt samma fråga formulerat på ett lite annorlunda sätt än den förra. Yeez, dessa amerikanare och deras otroliga krav på tillträde till landet! Man blir alldeles förundrad om man jämför med ett litet land som Sverige, liten skillnad där va.. Men nu äntligen sitter jag iallafall där jag gått och väntat på så länge. Nu får jag äntligen komma igång med min matchning så fort huvudkontoret i London godkänner min ansökan! Det kommer väl dröja ungefär 10 dagar tills då det händer, men just nu är det bara en postivit inställd Linnéa som väntar på att få komma igång på riktigt! 
 
ja det där med bilder hörrni.. det blir inte så vidare hög kvalitét på dem nu när jag är hemma, dels för att jag inte gör något vettigt, och dels för att jag inte tar med mig min kära nikon när jag sticker iväg någonstans tyvärr! Men don't lose faith, jag kommer leverera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela