Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Första inlägget

Publicerad 2012-09-10 16:35:11 i Au pair - Förberedelser,

Hallå där ute!

Nu sitter jag här, knappt ett år efter jag först började processen med att ansöka till att bli au pair i nationernas nation the United States! Det hela började väl egentligen när jag gick på högstadiet då jag och mitt stora sug för världen bara önskade att få lämna lilla Sverige och upptäcka vad som finns utanför landet lagoms gränser. När jag satt och drömde mig bort i sökandet av resemål så kom jag in på idén av usa.. Jag hade som så många andra drömt mig bort i filmernas värld och jag bestämde mig där och då för att på något sätt och vis få tillgång till det ofattbart populära landet. När jag fick kontakt med au pair yrket så kändes det inte annat än rätt; jag menar, att få ta hand om barn samtidigt som jag får resa? That's a win win situation for me!

Ända sen högstadiet har jag alltså varit inställd på att flytta till USA under ett år efter gymnasiet. Men det var ju just den haken.. Jag var tvungen att klara mig igenom gymnasiet först! Det tog mig inte många funderingar för att redan i åttonde klass bestämma mig för att gå International Baccalaureate linjen på gymnasiet då jag skulle få en otroligt fördel i det engelska språket. Sen har jag alltid varit intresserad av just språk så det var lite som att döda två flugor i en smäll.

Så när sista året med alla dess internals och final exams kom så bestämde jag mig för att börja min process för att bli au pair. Detta var i November månad. Jag började kika lite på olika organisationer och förstod snabbt att det var skandinaviska institutet, EF och STS som var de största inom just Sverige. Utan större funderingar fick jag känslan av att skandinaviska institutet vad den mest tillförlitliga och bästa för just mig, så det var genom den jag hamnade!

För att inte göra det här inlägget längre än det redan är så tänker jag bara meddela att jag planerar att åka iväg så fort som möjligt, vilket för stunden ser ut att kunna bli som tidigast i November. :)

Ha en superbra dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela