Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Here we go!

Publicerad 2012-09-10 22:07:00 i Au pair - Förberedelser,

tänkte slänga ihop en liten checklista så att ni där ute får ett hum om vad det är som tar så förbannat lång tid när man väl tagit sig in i processen för att bli au pair.. Det tog som sagt nästan 10 månader för att komma till var jag befinner mig just nu: vid intervjun. Sen kan det självklart gå snabbare än så, det är bara att jag samlade ihop barnerfarenhet samtidigt som jag gick i skolan som det tog sin lilla tid för mig!

[X] Bli klar med ansökan
[X] Skriva brev till värdfamiljerna
[X] Få ansökan godkänd av huvudkontoret
[X] Skicka in barnerfarenhets referenser till SI
[X] Skicka in kopia på körkort till SI
[X] Skicka in kopia på slutbetyg till SI.
[X] Skicka in kopia på passet till SI
[ ] Skicka in karaktärs referens till SI
[ ] Åka på intervju
[ ] Börja matchning
[ ] Acceptera en värdefamilj
[ ] Skicka efter polisregisterutdrag (görs på intervjun)
[X] Boka tid för och göra hälsoundersökning
[ ] Skicka hälsoundersöknings bevis till huvudkontoret i London (görs på intervjun)
[ ] Göra visumansökan online
[ ] Ta foton till visumet & internationella körkortet
[ ] Beställa internationellt körkort
[ ] Signera visumansökan
[ ] Betala visumavgift, få kvitto på det
[ ] Proof of funds att ha med till ambassaden
[ ] Betala programavgift & försäkring till SI
[ ] Besöka Amerikanska ambassaden
[ ] Köpa presenter till familjen
[ ] Packa
[ ] Säga hejdå till alla
[ ] Åka!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-22 15:05:21

Jag snor denna! Det var verkligen en superbra checklista, så mina vänner också får se hur mycket arbete det faktiskt är med att åka som Au Pair!

Vad duktiga vi har varit ändåå!!

Svar: Haha, ja vi har varit superduktiga! Du kommer säkert på fler saker nu när man har gjort allt, ännu mer än vad som står i listan egentligen!
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela