Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Ok lets go

Publicerad 2013-04-11 16:05:46 i Au pair - Livet i USA,

Igår hade vi sjuka 29 grader, tyvärr fick vi åska under kvällen så idag är det mycket kyligare. Men jag klagar inte, istället ska jag sticka iväg till gymmet och köra det första passet på länge!

Har inga nya bilder att dela med mig av, så ni får er en Instagram bild

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-04-13 20:30:41

Är du nöjd med SI?

Jag är en blivande au pair...
Min värdfamilj fanns inte hos CC, så nu satsar jag på att göra en ansökan hos SI.

Vad är positivt/negativt med SI?


Svar: Jag måste säga att jag är sååå otroligt nöjd med att jag valde att åka med SI. Det är först nu när jag är här borta som jag förstår huur pass nöjd jag är. Man hör så mycket mer hemskt om ef eller sts när man väl kommer hit, de har verkligen ett dåligt rykte.. Sen är det ju självklart så att man kan få en underbar familj i vilken organisation som helst, det är mer det att om det skulle hända något.. så är verkligen SI UNDERBARA.
Har absolut inget negativt att säga om SI. Hoppas du kommer iväg soon :) kram
Linnéa

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-04-16 22:27:20

Tack för svar!

Som jag skrev tidigare, CC var mitt första val, just för att det var den organisationen hade hört talas mest om, och läst en del om.
Jag visste inte att STS och CC hade dåligt rykte i USA...

Nu har jag läst mer och mer om SI, och jag gillar dem mer och mer...
Så jag hoppas verkligen att min värdfamilj finns hos SI! :)

Hur många barntimmar hade du när du sökte?
Jag har hittills 1300 timmar, och kan lägga till ca 500 timmar till. Som jag vet säkert nu. Tror du att det räcker? Har då ca 2000 timmar.
Tror du att jag behöver mycket mer timmar, eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela