Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Back to basics

Publicerad 2013-01-03 19:55:00 i Au pair - Livet som au pair,

Här borta i amerikat är det fullt igång med skolan igen efter jul ledigheten, vilket enligt mig är otroligt märkligt då man hemma var tillbaka i skolan en vecka efter nyår. Här var det fullt kör redan efter nyårsdagen och jag måste säga att det har varit ganska slitsamt att gå från en hemsk huvudvärk på nyårsdagen till att vakna kl 0630 igen. Men idag gick det relativt bra att komma upp och så kom jag äntligen iväg till gymmet igen efter julfirande och hostande. Passade även på att sticka iväg till Morristown och käka lunch med Julia och Olivia riktigt härliga tjejer!
 
Kommer tillägna ett inlägg för nyår snart också, oh my god vilken kväll jag hade! Ska bara se till att be Olivia skicka över lite bilder, jag råkade nämligen ta med mig en kamera utan minneskort det var kvar i datorn...
 
Nu blir det fullt ös för snart kommer tjejerna hem ifrån skolan och det blir jobb ända fram till 8 ikväll, min värdmamma är nämligen iväg till Florida, vissa har det bra! Men snart kommer ju faktiskt jag också iväg, inte mycker mer än en månad kvar tills det är dags för mexico!
 
Blir inte många sminkdagar i au pair livet så då får bloggen se ut så här..

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-01-06 11:19:05

Behövs inte....du är mycket vacker ändå.....älskar dig!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela