Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

jobb morgon + tennis

Publicerad 2013-01-25 14:26:06 i

hej på er! idag var det riktigt jobbigt att gå upp, satt nämligen uppe på Skype tills halv ett och kvart över sex var det dags att börja dagen. Tog inte länge innan morgonen blev bättre då man möts av en vaken och ytterst glad Caelan(mycket ovanligt). Sen fick vi även chansen att se tennis semi finalen också min värdpappa och jag. För er som inte vet är det alltså Australian open jag pratar om


Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2013-01-27 19:46:19

tjena!
hittade din blogg precis, väldigt roligt att läsa faktiskt! funderar själv på att åka till just USA som au pair snart här. tänkte bara fråga hur du upplever det hela med jobbet.. är det jobbigt? får du göra mycket? eller finns det typ ngn housekeeper som tar hand om städningen och så? visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta, så det fick bli som en kommentar (A) ha det bra därborta
hej så länge

Svar: Hallå där!
Vad kul att du gillar bloggen! Ska jag vara ärlig så tänkte jag inte alls på arbetskraften det krävs som au pair, jag tänkte på hur underbar min fritid kommer vara och hur häftigt det skulle vara att få uppleva USA.. Jag känner mig dock otroligt lyckligt lottad då jag har den mest underbara familjen jag kunde önska mig. Jag jobbar varje morgon mellan 06.30 och 8 sen är jag ledig i 6 timmar innan det är dags för 5 timmar igen när barnen kommer hem. Jag tror att breaket mitt på dagen gör otroligt mycket för mig, jag känner ärligt talat inte att det är hårt arbete. Självklart är barnen ibland extra krävande men ibland är de även änglar. Sen tror jag att en stor del till varför jag inte känner någon extrem stress över jobb delen är för att man växer så starka känslor för busungarna så snabbt :) Vad jag gör är att jag tar hand om barnens tvätt, ser till att deras sängar är bäddade varje morgon och att deras rum är städade. Sen är det det vanliga med att få upp dem på morgonen, göra lunchboxes osv osv.. Summa summarum kan man alltså säga att du ska BARA göra det som har med barnen att göra, alltså inte städa hela huset.. Sen ser jag det som så att man gör sin part som en familjemedlem, så för mig är det självklart att jag kan plocka in och ur diskmaskinen på helgen när jag är ledig eller att kanske sopa golv eller plocka när det börjar bli stökigt. Det är ju upp till var och en men i jobb beskrivningen ska du göra det som har med barnen att göra. Och det är väldigt vanligt att familjer här borta har folk som kommer och städar och sånt.. Hoppas mitt svar gjorde någon nytta, lycka till :)

Kram
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela