Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

mesigaste någonsin

Publicerad 2013-01-16 16:46:05 i Au pair - Livet i USA,

här snöade det någpt igårkväll var något snöblandat så när jag vaknade imorse var det knappt snötäckt. Men på grund utav denna snö och is så började det med att barnens skola var framflyttad två timmar så att alla skolbussar skulle kunna ta sig fram. En timme senare kommer det fram att skolan är inställd idag, FÖR LITE SNÖ. Ibland önskar jag bara att amerikanarna kan åka till sverige där de skulle få se på riktiga snö problem. Ställer vi någonsin in skola för det? Nej hemma får man banne mig gå till skolan i snöstorm, har aldrig någonsin varit med om att det skulle vara inställt. Så idag är alltså barnen hemma pga 2mm snö och isiga vägar som de förövrigt öser salt på så att de inte ens är isiga.. Ja ni där hemma, vi är ganska tuffa vikingar ändå.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-01-16 17:01:38

Haha ja det skulle va hemma det, som du säger inte ens när det är -20 så ställer dom in någon skola!
Kram på dig!

Svar: haha :) kraam
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela