Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

ny dag nya tag

Publicerad 2013-01-18 14:39:18 i Allmänt, Au pair - Livet som au pair,

Insåg precis att det är idag mindre än tre veckor tills det är dags för värme och bikini och fick lite sådär småpanik. Nog att jag är på gymmet varje dag, men de kompenseras liksom inte med några vidare matvanor här borta. Conclusion? plus minus noll.
 
Slut på allt småätande på alla onyttigheter som finns i skafferiet, nu gäller disciplin framöver

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-19 22:42:44

Hej! Jag kom in på din blogg genom skandinaviska institutets hemsida och tycker verkligen att du har en jätte bra blogg. Jag har själv länge funderat på att åka som Au Pair till USA efter jag tar studenten vilket är sommaren 2014. Tänkte bara fråga hur länge innan du åkte du registrerade dig på Skandinaviska institutets hemsida? Har inte riktigt koll på när jag bör göra detta och tänkte att du som har gått igenom detta kanske har någon uppfattning :)

Svar: Hej! vad kul att du tycker det, tack! Jag registrerade mig ett år innan jag åkte iväg och började jobba på det mesta jag kunde. Jag var fortfarande i skolan och jobbade så jag hade inte så mycket tid att ta tag i barnerfarenheten än.. Så jag tror att det var därför det tog såpass lång tid för mig. Om du skulle redan ha 200 timmars erfarenhet så kommer det inte alls ta så långt för dig, det skulle faktiskt kunna gå så snabbt som två tre månader. Men det skadar verkligen inte att påbörja ansökningen tidigt på något vis. Så börja när du känner att det är dags, beroende på om du vill jobba på barnerfarenheten under tiden som jag gjorde, eller om du vill jobba färdigt innan du ansöker. Det är nämligen det som tar tid.
Önskar dig all lycka till och hoppas att du kommer få ett lika bra år som jag har so far. Och lycka till med skolan!
Kram
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela