Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Back to business

Publicerad 2013-03-11 18:15:25 i Au pair - Livet som au pair,

Spenderade helgen som vanligt med Ebb, vi har kommit till punkten då man inte ens behöver fråga om vi ska ses eller inte. Haha ganska sjukt ändå hur snabbt det gick!

Resten av tiden har jag spenderat över ett 1000 bitars pussel och har så långt to go! Hur mycket jag än vill ge upp så är jag en som aldrig kan lämna något ofärdigt, I'll keep you updated haha

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-03-12 09:49:05

Hej!

Har precis satt igång min ansökan efter flera års av längtan och har lite frågor till dig som kommit iväg.

Hur lång tid tog det för dig från det att du bestämde dig till att du kom iväg, själva processen?

Och hur ser det ut när man är där borta, ordnas det regelbundna träffar med andra au pairer och så? Man vill liksom inte komma dit och känna sig helt ensam och isolerad. Hur fungerar det? :)

Låter som du hamnat alldeles rätt, härligt! :)

Svar: Hallå!
Vad kul att du ska åka iväg, det kommer verkligen vara ett av de underbaraste äventyr du kommer åka iväg på! :)

För mig tog det ett år från det att jag startade processen till det att jag satt på planet till nyc. Men jag måste säga att jag tog det i lugn takt eftersom jag fortfarande var i skolan och jag behövde få ihop mina barnerfarenhets timmar..

Absolut! Du kommer få en grupp av au pairer, en så kallad cluster, som du får nummer och ort för som du enkelt kan få kontakt med om du vill umgås. Men det ordnas även minst en träff varje månad med clustern. Jag bor tyvärr ganska långt från de flesta i min cluster så jag har faktiskt hittat en fb grupp med au pairer som träffas varje vecka i staden precis vid mig! Du kommer verkligen inte känna dig isolerad eller ensam så länge du inte sätter dig själv i den situationen. Vill du träffa au pairerna i området så kommer du ha ett stort socialt umgänge att välja mellan!

LYCKA TILL! kram
Linnéa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Mitt namn är Linnéa Håkansson, jag är 19 år gammal och kommer ifrån Karlstad. Den 5e November 2012 startar jag mitt äventyr och sticker iväg som au pair. Kommer bo tillsammans med en underbar familj i Long Valley New Jersey, ungefär en timme utanför NYC. Följ mig och mitt år i staterna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela